טיפים לריצה בחורף

טיפים לריצה בחורף

עבור רצים רבים, החורף יכול להיות עונה מאתגרת עקב תנאי קור, חשוך ורטוב.

אבל החורף יכול להיות גם אחת התקופות היפות ביותר של השנה לרוץ. בימים כאלה אפשר להרגיש יותר השראה מאשר בכל ריצה אחרת של השנה. בריצות חורף קרות גיליתי שהיציאה מהדלת יכולה להיות האתגר הגדול ביותר. אבל ברגע שאתה יוצא החוצה, אפילו בתנאים קשים, החוויה יכולה להיות קסומה.

אבל איך יוצאים מהדלת כשחושך, קר ורטוב? תוכנית אימונים, שגרה יומית ושותפים לריצה מחויבים יכולים לעזור מאוד (אין כמו מסע אשמה למוטיבציה). הרשמה למירוץ בהחלט תוסיף ניצוץ מוטיבציה. הציוד הנכון זה המפתח. למדתי מזמן שלא מדובר ב"קור", אלא בלבישה של השכבות הנכונות. ראה למטה!

למרות החיוניות היפה וקצת המוטיבציה המיוצרת, ריצת חורף קרה ורטובה שונה. הנה כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון לפני היציאה.

1. להתלבש כראוי: הדבר החשוב ביותר שיש לזכור בעת ריצה בחורף הוא להתלבש כראוי. שכבות הן המפתח - אתה רוצה ללבוש שכבות דקות מרובות שאתה יכול להתאים כשהטמפרטורה שלך משתנה. ודא שיש לך שכבת בסיס נושמת, שכבת אמצע חמה ושכבה חיצונית אטומה למים. בימים רבים, כובע קל וכפפות יהיו השכבה החשובה ביותר שבבעלותך. עדיף שיהיה לך חם מדי מאשר קר מדי.

2. בחרו את הנעליים הנכונות 😉 וגרביים: בחורף חשוב לנעול את הנעליים הנכונות. חפש נעליים עם תמיכה נכונה. ה-Vimazi Trail Z2 ו-Trail Z3 (זמינים ביולי 2023) כוללים דפוס סוליות אגרסיביות, יציבות חיצונית ושליטה טובה יותר בשלב הדחיפה של הצעד. גרביים מבודדות היטב, לפעמים בשילוב עם גרבי גורטקס, יכולים להציל חיים. אגב, אנחנו אוהבים את Teko Socks.

3. שימו לב לצעדים שלכם: נפילה גרועה יכולה לחסל במהירות את חלום המירוץ. קצר את הצעד שלך והתמקד בפגיעה באמצע כף הרגל. כשחושך, מעידה היא סכנה, קל יותר לומר זאת מאשר לשים לב בפועל כאשר אתה עייף ומכנסי הריצה שלך ספוגים מגשם. כשזה באמת מזג אוויר נורא, שקול לעלות על הליכון.

4. תאורה: אם אתם רצים בחושך, ודאו שיש לכם פנס ראש או פנס שיעזרו לכם לראות לאן אתם רצים וכדי להתריע לרוכבי אופניים, כלי רכב והולכי רגל. אם אתה חוצה כבישים, אפוד מחזיר אור יכול להציל את חייך.

5. הידרציה: אולי לא מתחשק לך, אבל עדיין חשוב לשמור על לחות בזמן הריצה בחורף. הקפידו לקחת אתכם מים בריצות ארוכות ולשתות באופן קבוע. כמו כן, אתה שורף יותר קלוריות כשקר.

6. הגנה מפני השמש: גם בחורף, ולפעמים במיוחד בחורף, ניתן להישרף מהשמש. הקפידו לשים קרם הגנה

7. קחו הפסקות: מזג האוויר הקר יכול להיות קשה, לכן חשוב לקחת הפסקות ולנוח לפי הצורך. לפעמים יום או יומיים חופש זה בדיוק מה שאתה צריך.

8. גישה: לפעמים הכל עניין של שינוי גישה. להירטב ולהתאמץ בזמן ריצה יכול להיות כיף, אם מסתכלים על זה דרך העדשה הנכונה.

בשורה התחתונה: אל תתנו למזג האוויר הקר למנוע מכם לצאת החוצה ולרוץ בחורף הזה. כמעט תמיד עדיף לצאת לריצה מאשר לא לצאת לריצה. זה יכול להיות מדהים. רק הקפד לנקוט באמצעי הזהירות הדרושים ולהשיג את הציוד המתאים כדי להישאר בריא ובטוח.