מהי נעל ריצה המותאמת לקצב?

מהי נעל ריצה המותאמת לקצב?

אנחנו רצים מרתונים מאז שהיינו סטודנטים בתיכון, ואנחנו עדיין רצים אותם. עבדנו גם בתחום ההנעלה במשך יותר מ-20 שנה. מיותר לציין שאנחנו מומחים בנעלי ריצה, בעיצובם וייצורם וגם יודעים איך לוודא שהן מרגישות נהדר בזמן הריצה.

אז מהי בעצם נעל מכווננת לקצב?

בנעלי ריצה מכווננות לקצב הותאמה הצפיפות של הסוליה כך שתגיב בצורה היעילה ביותר לכוחות שנוצרים בזמן הריצה בתוך אזור קצב מסוים. בנוסף להיותן מהונדסים בקפידה עבור אזורי קצב שונים, נעליים מכוונות קצב צריכות להיות מכוונות אחרת בעקב מאשר בקדמת כף הרגל. כוונון קצב הוא דרך למקסם את היעילות ולמטב את הריפוד עבור כל רץ.

לדוגמה, אם הקצב שלך בריצה טיפוסית הוא בין 8:30-10:30 דקות/מייל (5:15-6:30 דקות/ק"מ), ה-Vimazi Z60 נותן לך ריפוד טוב יותר ויותר ביצועים. איך אנחנו יודעים?

ערכנו מחקר כוחות בריצה שבחן את התזמון, המיקום והעוצמה של הכוחות תוך כדי ריצה בקצבים שונים ובדפוסי פגיעת רגל. גילינו שעוצמת הכוחות משתנה בצורה כל כך דרמטית בין הצעדים, עד שסוליית הביניים לא יכולה להגיב בצורה נכונה לכל מהירויות הריצה. בקצב מהיר מאוד, סביר להניח שסוליית הביניים של הנעל שלכם רכה מדי בהתחשב בכוחות שאתם מייצרים. סולית ביניים רכה מדי מפחיתה את היעילות, בערך כמו ריצה בחול. בקצב איטי יותר, סוליית הביניים של הנעל עשויה להיות קשה מדי, כך שלא תקבל את הריפוד המתאים. זו הסיבה שכוונון נעלי ריצה לפי אזור קצב הוא כל כך חשוב. נעל מכווננת לקצב מעניקה את הכמות הנכונה של ריפוד ויעילות מקסימלית.

מצאנו גם שהכוחות שונים בין אזור העקב/אמצע כף הרגל לקדמת כף הרגל. אז העקב וקדמת כף הרגל של נעליים מכווננות קצב צריכים להיות מכוונים אחרת. מכיוון שזיהינו את הכוחות המדויקים הנוצרים ואנחנו מניחים הנחות טווח משקל על סמך מידת נעליים, מין וקצב - אנחנו יכולים לכוון את הצפיפות של קצף ה-EVA שלנו בהתאם. זה מאפשר לנו ליצור ריפוד אופטימלי וגם הנעה מקסימלית עבור כל רץ. אנחנו מבצעים התאמה אישית של נעליים לפי אזור קצב.