מה הם אזורי קצב?

מה הם אזורי קצב?

בריצה, אזור קצב הוא טווח זמן, הנמדד בדרך כלל בדקות למייל או בדקות לקילומטר. רצים רבים מנסים לרוץ .בתוך אזור קצב מסוים בכל יום כדי לייעל את תוכנית האימונים שלהם

ב-Vimazi, אנו בונים את הנעליים שלנו כך שיגיבו בצורה נכונה לכוחות הטמונים בכל אזור קצב. כל דגם מותאם להגיב בצורה אופטימלית לכוחות הפגיעה וההנעה שנוצרים בתוך אזור הקצב הזה. (מחוץ לאזור הקצב המיועד להם, הנעליים שלנו פועלות כמו כל נעל אחרת.)

מלבד זאת, הכוחות בריצה נוצרים בעיקר מקצב הריצה, אבל גם משקל משחק תפקיד משמעותי. אנו מעריכים טווחי משקל על סמך מין, מידת נעליים ומהירות ריצה. מכיוון שהכוחות משתנים בצורה דרמטית יותר בקצבים מהירים יותר, אזורי הקצב בקצה המהיר יותר של ספקטרום הריצה צרים יותר מאשר אזורי הקצב של דגמים המכוונים לקצבים איטיים יותר.

עבור Vimazi, אזור קצב הוא טווח הקצב האידיאלי עבור אחד מדגמי הנעליים שלנו. בואו נשתמש ב- Vimazi Z60 כדוגמה. ה-Z60 מתפקד בצורה הטובה ביותר בין 8:30-10:30 דקות/מייל (5:15-6:30 דקות/ק"מ). כיוונו את אזור העקב של הסוליה התיכונה כך שהיא תגיב נכון לכוחות שאתם מייצרים בטווח הקצב הזה. מה זה אומר? אם אתם רצים בתוך אזור הקצב הזה, העקב FastPod™ מכוון כדי לייעל את הריפוד עבורכם.  אם רצתם 5:00 דקות/מייל ב-Z60, הוא יפעל כמו נעליים אחרות בשוק ויהיה רך מכדי לתת לכם ריפוד יעיל.


באופן דומה, ה-FastPod הקדמי ב-Z60 מכוון כדי למקסם את יעילות ההנעה שלכם בתוך אזור הקצב שלו - 8:30-10:30 דקות/מייל. איך עובדת יעילות ההנעה? אם הסוליה האמצעית שלכם רכה מדי עבור כוחות ההנעה שאתם מייצרים בקצב שאתם רצים, אתם דוחסים אותה ולא תקבלו כלום בחזרה. קצת כמו לרוץ בחול. וזה מה שאתה מקבל עם רוב הנעליים היום. הנה דרך טובה יותר להסביר. במהלך שלב ההדחה של הצעד שלכם, ה-Z60 FastPod בקדמת כף הרגל נדחס - אבל לא יורד למטה - ואז חוזר במהירות חזרה למקומו. זו הדרך היחידה להפיק את מירב היעילות ממאמץ ההנעה שלכם.

אוקיי, אבל למה נעל אחת לא עובדת לכל הצעדים? מסתבר שהכוחות בריצה משתנים באופן דרמטי ככל שאתם מגבירים את הקצב. הסיבה לכך היא שככל שאתם רצים מהר יותר, אתם עפים רחוק יותר באוויר. טיסה ארוכה יותר פירושה השפעה גדולה הרבה יותר כאשר אתם נוחתים והרבה יותר מאמץ וכוח נדרשים כאשר אתם דוחקים. עבור רצים כמונו, ברוב הנעליים בקצב מהיר מאוד, הסוליה האמצעית עשויה להתנהג כמו ריצה על קצף זיכרון בעוד שאותה סולית ביניים בקצב איטי יותר עשויה להיות קשה מדי. על ידי ריצה בנעליים מכווננות כראוי לאזור הקצב שלכם, אתם תרגישו טוב יותר ותהיה לכם יותר אנרגיה.