שתי שאלות גדולות על נעלי ריצה עם מקסימום ריפוד

שתי שאלות גדולות על נעלי ריצה עם מקסימום ריפוד

מאז הופעת נעלי הריצה, תשומת הלב המשמעותית ביותר התמקדה בריפוד. ומסיבה טובה! רוב הרצים רוצים את הנוחות וההגנה שהריפוד מספק. לאחרונה, נעליים מרופדות מקסימליות הפכו לפופולריות ביותר. החשיבה היא כך: אם קצת ריפוד זה טוב, אז הרבה יותר חייב להיות טוב יותר. למרות העובדה ש"יותר" זה לא תמיד דבר טוב, נראה שנעליים עם ריפוד מקסימלי כאן כדי להישאר. לפחות לזמן מה.

לנעלי ריצה מרופדות מקסימום, יש סוליות ביניים עבות במיוחד ומעט רחבות יותר. קצף הסוליה התיכונה בנעליים אלו משתנה אך מתואר לעתים קרובות כרך ומרופד.

אם אתם חושבים על נעל מרופדת מקסימלית, יש לנו שתי שאלות.

ראשית, שאל את עצמך את זה. מקסימום מרופד למי? האם זה מרופד עבור רץ ששוקל 195 קילו? האם זה מיועד למישהו שרץ קילומטר ב 4 דקות? קילומטר ב8 דקות? קילומטר ב 14 דקות? מסתבר שכוחות ההשפעה משתנים באופן דרמטי בהתאם לקצב ומשקל הרץ, ולפי הפיזיקה, לא ייתכן שנעל אחת מרופדת מקסימלית תספק ריפוד אידיאלי לאותו מגוון רחב של כוחות.

 מה שאתם באמת רוצים הוא ריפוד אופטימלי לדרך שבה אתם רצים. בהתחשב בפיזיקה של הריצה, הדרך היחידה לייעל את הריפוד היא לכוון את סוליה התיכונה של הנעל כך שתגיב לכוחות הספציפיים של אזור קצב נתון. Vimazi מכוון את הנעליים לפי אזור קצב כדי לייעל את הריפוד עבור כל רץ.

עכשיו לשאלה השנייה. האם זה עוזר ליעילות הדחיפה שלי? בזמן ריצה, כף הרגל והבהונות אחראיות כמעט לכל כוח ההנעה שלכם. הנה החידה. לא רק שכוחות הפגיעה והדחיפה שונים זה מזה, תפקידם שונה לחלוטין. רצים רוצים דבר אחד בזמן ההשפעה (ריפוד) ודבר אחר לגמרי בזמן הדחיפה (יעילות הנעה). סוליה דומה לאורכה אינה יכולה לעשות הכל.

אז האם אפשר לקבל גם את הריפוד הטוב ביותר וגם את יעילות ההנעה המקסימלית? כן! העקב של סוליית האמצע שלך צריך להיות מכוון בצורה שונה מקדמת כף הרגל. זו הסיבה שאנו מתאימים את צפיפות הקצף בעקב ובאמצע כף הרגל כדי לקחת בחשבון את כוח ההשפעה ולאחר מכן מתאימים בנפרד את צפיפות הקצף בקדמת כף הרגל כדי להגיב לכוח הדחיפה. שתי ההתאמות מבוססות על קצב.

השורה התחתונה: אנחנו חובבי ריפוד. רק תוודאו שהריפוד שאתם מקבלים מותאם לקצב שאתם רצים בו ולא מאט אותכם במהלך שלב הדחיפה.